Uutisia Facebookista

Lapin luonto ja Voice of China -voittajat
lanseerauksen vetonauloina

Tavoitteena 50 000 kiinalaisturistia

Maailman suurimman verkkokauppayhtiön Alibaban tytäryhtiö, matkatoimisto Alitrip juhlisti lokakuun lopussa uutta matkakohdettaan, Rovaniemeä. Joulupukin Pajan pihaan rakennetun teltan lasiseinät ja läpinäkyvät kattopeitteet välittivät Suomi-kuvaa noin 10 miljoonalle kiinalaiselle. Tulos: yli 5000 Lapin-matkavarausta yhtenä päivänä.

Alitrip haluaa tuoda Suomeen 50 000 kiinalaisturistia seuraavan vuoden aikana. Markkinointitapahtumassa kiinalaiskatsojien huomio haettiin Voice of China -laulukilpailun voittajilla, mutta myös joulupukki, tontut ja Lapin luonto pääsivät tärkeään rooliin, kun Kataja Event 20x20-metrisellä Uniflex-teltalla loi juhlavieraille unohtumattoman kokemuksen talvisesta Suomesta.

– Lasiseinien ja läpinäkyvien kattopeitteiden ansiosta Losbergerin teltasta pystyi huippuesitysten ohessa ihastelemaan taivasta ja maisemia. Kansainväliset vieraat – niin paikalla olleet kuin ruudun välityksellä tapahtumaa seuranneet – saivat näin nauttia Lapin eksotiikasta lämpimässä sisätilassa, kertoo suunnittelija ja myyjä Jarno Saari Kataja Eventiltä.

Rohkeutta ja ennakkoluulottomuutta myös tapahtumarakenteisiin

Lanseerausjuhlan interiööristä vastasi TAPAUS, teknisestä toteutuksesta Bright. Kutsuvieraslista koostui median edustajista Kiinasta, Suomesta ja muualta Euroopasta sekä Suomen elinkeinoelämän ja valtiovallan ylimmästä johdosta.

– Tämä tilaisuus vaati kovaa venymistä jokaiselta toimijalta. Ideasta toteutukseen oli poikkeuksellisen lyhyt aika – ja tapahtumatoteutus oli sieltä haastavimmasta päästä. Yhteistyö Kataja Eventin kanssa sujui hienosti, kuvailee TAPAUS Oy:n Antti Kihlström yhteistyötä.

Alitrip - Tavoitteena 50 000 kiinalaisturistia Alitrip - Tavoitteena 50 000 kiinalaisturistia Alitrip - Tavoitteena 50 000 kiinalaisturistia

Kuvat: Eventphoto.fi